معرفی دستگاه میوه خشک کن

میوه خشک کن گازی یکی از دستگاه های کاربردی برای خشک کردن انواع میوه و سبزیجات است. میوه خشک کن گازی یکی از انواع مختلف دستگاه های خشک کن می باشد که با استفاده از انرژی  گاز کار می کند. برای انتخاب بهترین نوع دستگاه خشک بهتر است با انواع مدل های این دستگاه آشنا شده و اطلاعات در مورد آنها کسب کنید. اغلب خریداران در هنگام خرید دستگاه میوه خشک کن به هزینه و مصرف سوخت آن توجه می کنند. دستگاه خشک کن میوه گازی تا حدودی دغدغه مصرف کنندگان در مورد مصرف سوخت دستگاه میوه خشک کن را برطرف کرده است. داخل این دستگاه ها مشعل های گازی حرارتی وجود دارد اندازه‌ی مشعل ها با توجه به ظرفیت دستگاه متفاوت است.  

نحوه کار با دستگاه میوه خشک کن گازی چگونه است؟

میوه خشک کن گازی عملکردی متفاوت با سایر دستگاه ها دارد. دستگاه های خشک کن آب میان بافتی میوه ها را از بین می برند به همین دلیل سبب خشک شدن رطوبت میوه ها شده و از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کنند. این موضوع سبب می‌ شود تا ماندگاری میوه ها و سبزیجات افزایش پیدا کند. مکانیزم عملکرد این دستگاه به این صورت است که حرارت موجود در دستگاه سبب خشک کردن رطوبت میوه می شود. در داخل دستگاه یک هواکش وجود دارد که سبب خارج کردن رطوبت از دستگاه می شود. این عملکرد تا یک بازه ی زمانی معین انجام می گیرد و در نهایت میوه ها و سبزیجات موجود در دستگاه به صورت کامل خشک می شوند. کیفیت میوه های خشک شده به کیفیت دستگاه بستگی دارد به همین دلیل در هنگام خرید این محصولات به کیفیت آن توجه داشته باشید. مشعل های موجود در داخل دستگاه حرارت مورد نیاز برای از بین بردن رطوبت میوه را تامین می کنند. در این دستگاه سنسورهایی وجود دارند که سبب کنترل دما می شوند.

دستگاه میوه خشک کن گازی

آشنایی با دستگاه میوه خشک کن گازی

دستگاه های میوه خشک کن گازی برای تولید گرما و حرارت مورد نیاز برای از بین بردن رطوبت میوه ها به انرژی گاز نیاز دارند. میوه خشک کن گازی اندازه قابل ملاحظه‌ای داشته و در قنادی ها و خانه ها نیز استفاده می شود. این دستگاه نسبت به سایر خشک کن ها دارای اندازه بزرگتری است. میزان مصرف سوخت در این دستگاه در هر ساعت یک یا دو لیتر گاز است. البته این میزان مصرف سوخت با توجه به ظرفیت دستگاه متفاوت است. دستگاه های میوه خشک کنی که دارای ابعاد بزرگتری هستند می توانند روزانه تا ۷۰ کیلو میوه را خشک کنند. هرچه ابعاد و ظرفیت دستگاه میوه خشک کن بزرگ تر باشد می تواند حجم بیشتری از میوه و سبزیجات را خشک کند. سینی هایی که در داخل دستگاه وجود دارند با توجه به مدل دستگاه می توانند به صورت متحرک و ثابت باشند. جنس سینی نیز می‌ تواند از فلز یا متریال دیگر باشد.