راه اندازی کسب و کار با دستگاه کره گیر

کسب و کار با دستگاه کره گیر یکی از مشاغل پر طرفدار امروزی است که بسیاری از خانم ها و آقایان را برای شرکت در این صنایع پر سود ترغیب می کند. کره یکی از مواد غذایی پر طرفدار در میان ایرانیان است و به همین خاطر تولید آن در طول سال به میزان بالایی انجام می شود. در فرایند تولید این محصولات غذایی از انواع تجهیزات و دستگاه های پیشرفته استفاده می کنند که این فرایند را با سرعت عمل بیشتری همراه می سازد. این دستگاه ها چربی موجود در ماست و شیر را به دست آورده و با استفاده از نیروی گریز از مرکز جمع می کند.

کسب و کار با دستگاه کره گیر چگونه است؟

کسب و کار با دستگاه کره گیر با استفاده  از امکانات و تجهیزات به روز این دستگاه ها امکان پذیر است. این تجهیزات در انواع مختلفی تولید می شوند که مهمترین آن ها کره گیرهای پایین زن و بالا زن هستند و هر یک کارایی به خصوصی دارند.

پیش از تولید این دستگاه ها، فرایند کره گیری با روش های دستی و در زمان بسیار بالایی انجام می شد. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی های جدید، دستگاه های غول پیکر با کاربردهای به روز و پیشرفته ای تولید شدند که هر یک از آن ها برای تولید کره ارگانیک مورد نیاز مردم مورد استفاده قرار می گیرند. ابعاد و اندازه های هر یک از این دستگاه ها با هم متفاوت است و بسته به سایز آن ها، ظرفیت موجود در هر یک نیز متفاوت خواهد بود.

این دستگاه ها در طول روز میزان بالایی کره فراهم می کنند که صنایع کره گیری، پس از بسته بندی آن ها، مراحل فروش محصولات را انجام می دهند و به این ترتیب به کسب درآمد می پردازند. این دستگاه ها در بخش خصوصی و خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و برای تولید و آماده سازی انواع کره های محلی به کار می روند. در کنار کره گیرهای بالازن و پایین زن، انواع برقی این تجهیزات نیز در کارخانه های صنعتی تولید می شوند که نقاط قوت و ضعف به خصوصی دارند.

دستگاه کره گیر برقی

کسب و کار با دستگاه کره گیر برقی

دستگاه های کره گیری برقی، با استفاده از نیروی الکتریکی، انرژی مکانیکی مورد نیاز برای عملکرد دستگاه را تامین می کنند. این سیستم های پیشرفته صنعتی برای تنظیم درصد چربی این محصولات غذایی نیز قابلیت هایی پیش بینی کرده اند. برای استفاده از آن ها باید مقادیری آب و ماست پر چرب را به همراه کمی یخ درون مخزن دستگاه بریزید. در مراحل پایانی تهیه کره، تولید دوغ از باقی مانده آن نیز به سادگی انجام می شود. برخی از نقاط قوت استفاده از این محصول را در زیر مشاهده می کنید:

  • کسب و کار با دستگاه کره گیر به دلیل کارکرد بدون صدای این دستگاه نیز بسیار ساده انجام می شود. بدنه این دستگاه ها در حین کار نمی لرزد و این مسئله نیز از نقاط قوت استفاده از آن است.
  • ظرفیت های متعدد این دستگاه نیز در بازارهای فروش وجود دارد و این مسئله تنوع بیشتری در اختیار مشتریان و صنعتگران قرار می دهد.
  • بدنه استیل و ضد زنگ این دستگاه ها نیز بر میزان محبوبیت آن ها می افزاید.
  • تولید دوغ و کره ارگانیک در این سیستم ها به سهولت انجام می شود و همزمان بودن این فرایند، بر سرعت عمل واحد صنعتی می افزاید.
  • دوغ تولید شده در این دستگاه ها، میزان چربی قابل تنظیمی دارد.

آشنایی با کره گیرهای بالازن و پایین زن

این دستگاه ها نیز در زیر مجموعه کره گیرهای برقی قرار می گیرند، اما برخی از قطعات مورد استفاده در آن ها با نوع برقی متفاوت است. محل قرار گیری الکتروموتور و همزن در این دستگاه ها با انواع کره گیرهای برقی تفاوت دارد. از این رو راندمان کار این تجهیزات نیز با یکدیگر متفاوت است. در میان آن ها کره گیرهای پایین زن بهتر هستند و دوغاب و چربی مورد نظر را به سهولت جمع آوری می کنند. به این ترتیب از موتور دستگاه در حین انجام این فرایند مراقبت می شود و به کیفیت آن آسیبی نمی رسد.

دستگاه کره گیر برقی

تفاوت های دستگاه های کره گیر برقی و مدل های بالازن و پایین زن

بررسی تفاوت های این دستگاه ها شما را به نتایج درستی در رابطه با انتخاب آن ها می رساند. هر یک از این تجهیزات ویژگی های به خصوصی دارند و منبع تامین انرژی همه آن ها برق است؛ دستگاه های چرن نیز در این میان دسته بندی می شوند که با استفاده از الکتروموتورهای صنعتی کار می کنند و فرایند ساخت کره را ساده تر می سازند. در کره گیرهای مدل چرن از خامه برای تهیه کره ارگانیک استفاده می کنند. اما در کره گیرهای بالازن و پایین زن از ماسین استفاده می شود. به همین خاطر نوع کره ای که در هر یک از این صنایع تولید می شود، با یکدیگر تفاوت دارد.

دستگاه های پایین زن و بالازن از نظر میزان ظرفیت با هم تفاوت دارند. در این میان ظرفیت دستگاه های بالازن بیشتر است و اغلب برای فرایند صنعتی تولید کره مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه طراحی هر یک از این دستگاه ها با هم تفاوت دارد و به همین خاطر کار با هر یک از آن ها متفاوت می باشد. در صورت استفاده از مواد مرغوب در هر یک از این دستگاه ها، کسب و کار با دستگاه کره گیر به خوبی شکل می گیرد و کیفیت محصولات تولیدی بسیار مطلوب خواهد بود.