دستگاه دوخت پلاستیک یکی از انواع دستگاه های بسته بندی است که به عنوان ساده ترین دستگاه بسته بندی می توان از آن نام برد.

با توجه به صرف هزینه های بالای خیلی از دستگاه های بسته بندی، نیاز به فضای زیاد برای راه اندازی کارگاه، و داشتن خیلی تجهیزات و… دستگاه دوخت پلاستیک بهترین گزینه برای راه اندازی یک کار خانگی، فروشگاهی، تولیدی کوچک و… می باشند.

دستگاه دوخت پلاستیک در تمام صنایع چون صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی، لوازم التحریر، بسته بندی اسباب بازی، و...
 در ظرفیت های پایین و متوسط کاربرد دارند.

دستگاه دوخت پلاستیک

انواع دستگاه دوخت پلاستیک

دستگاه دوخت پلاستیک دارای انواع مختلفی است که عبارتند از:

– دستگاه دوخت پلاستیک دستی

– دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

– دستگاه دوخت پلاستیک ریلی

– دستگاه دوخت کیسه مواد( پنوماتیک)

در زیر هریک را به اختصار توضیح می دهیم.

 

دستگاه دوخت پلاستیک دستی

دستگاه دوخت پلاستیک دستی یکی از انواع دستگاه های بسته بندی است که برای بسته بندی خانگی، فروشگاهی و در مغازه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت پایین این دستگاه ها باعث توجه زیاد مردم به آن ها شده است. از دستگاه های دوخت پلاستیک دستی در همه مواردی که قصد بسته بندی محصول در کیسه های پلاستیکی را دارند، می توان استفاده کرد.

دستگاه های دوخت دستی دارای دو نوع مدل دوخت پلاستیک دستی ساده، دوخت پلاستیک دستی کاتردار تقسیم می شود.

تنها تفاوت این دو مدل در داشتن یک کاتر( برنده)، در مدل کاتردار و در قسمت میانی دستگاه است که بعد از دوخت می تواند اضافه کیسه پلاستیکی را به راحتی برش دهد.

دستگاه دوخت پلاستیک

مشخصات فنی دستگاه دوخت پلاستیک دستی

– دارای برق تک فاز

– قابل حمل و جا به جایی

– جنس بدنه الکترواستاتیک

– مجهز به تایمر

– قابلیت عرضه در مدل های 15 تا 100 سانتی متر

– مدت زمان مورد نیاز دوخت حداکثر 3 ثانیه

 

دستگاه دوخت پلاستیک دستی

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی را می توان در ظرفیت های متوسط تولید مورد استفاده قرار داد. این دستگاه مناسب برای کارگاه های تولیدی و بسته بندی است. سرعت بالای آن ها در دوخت آن ها را مورد توجه کاربران قرار داده است.

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی خود به دو مدل دوخت پدالی المنتی و دوخت پدالی چدنی قابل تقسیم است. پهنای دوخت این مدل 13 میلی متر است. دستگاه دوخت پلاستیک پدالی المنتی به دلیل المنت های بکار رفته در دستگاه قابلیت بسته بندی انواع کیسه های پلاستیکی را دارد.

 

مشخصات فنی دستگاه دوخت پلاستیک پدالی المنتی

– عملکرد دستگاه به صورت المنتی

– جنس فک دستگاه تفلونی

–  دارای برق تک فاز

–  مجهز به پایه های چرخ دار

–  جنس بدنه آلومینیوم

–  مجهز به تایمر

–  قابلیت عرضه در مدل های 30 تا 60 سانتی متر

–  مدت زمان مورد نیاز دوخت حداکثر ۰٫۲-۲ ثانیه

 

 

 

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی المنتی

 

 

مشخصات فنی دستگاه دوخت پلاستیک پدالی چدنی

–  عملکرد دستگاه به صورت المنتی

–  جنس فک دستگاه تفلونی

–   دارای برق تک فاز

–   مجهز به پایه های چرخ دار

–   جنس بدنه چدنی

–   مجهز به تایمر

–   قابلیت عرضه در مدل های 35 تا 65 سانتی متر

– مدت زمان مورد نیاز دوخت حداکثر ۰٫۲-۲ ثانیه

دستگاه های دوخت پدالی چدنی معمولا برای استفاده در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند زیرا بدنه آن ها از استحکام بیشتری برخوردار است.

 

 

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی چدنی

 

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی در کارخانجات و شرکت هایی که حجم بالایی از مواد پودری و گرانولی داخل کیسه هست مورد استفاده قرار می گیرد که اغلب این کیسه ها دارای حجم بالایی می باشد و توسط دستگاه دوخت پلاستیک پدالی مورد استفاده قرار می گیرد و این دستگاه می تواند به طور مداوم ۱۱ ساعت کاری عملیات دوخت را انجام دهد و حدود ۱ ساعت نیاز به استراحت دارد که بازدهی بالاتری داشته باشد و همچنین از خرابی و تامین نگهداری دستگاه به شدت کاهش می یابد و تنها عیبی که می توان از این دستگاه گرفت محدودیت عرض دوخت می باشد.
دستگاه دوخت پلاستیک در بازار ایران به دو صورت ارائه می شود یکی بصورت واردات از طریق چین و دیگری تولید این دستگاه توسط تولید کنندگان ایرانی هست و در همینجا می توان گفت در بیشتر مواقع کیفیت ساخت دستگاه های ایرانی خیلی بهتر از دستگاه های چینی می باشد و دستگاه های تولید داخل شامل گارانتی سالانه می باشد اما در حالت خارجی شامل گارانتی نمی باشند.
قیمت دستگاه دوخت پلاستیک از مبلغ ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود الی ۴ میلیون تومان و می بایست با توجه به نیاز کاری خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید و در فروشگاه تجهیزات صنعتی آتلانتیس قابلیت مقایسه کالا مهیا می باشد و می توانید نقد و برسی محصولات را مطالعه کنید تا انتخاب درستی در خرید خود داشته باشید.
نحوه ارسال این دستگاه از طریق باربری به مدت یک روز کاری انجام می شود و از طریق باربری برای مشتریان عزیز ارسال می شود و حدود ۳ الی ۴ روز کاری در شهرستان ها و ۱ الی ۲ روز کاری تحویل داده می شود.

دستگاه دوخت پلاستیک ریلی دارای سرعت بسیار بالایی در بسته بندی است. این مدل دستگاه ها به راحتی در محیط های مختلف کارگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه دوخت پلاستیک ریلی به دو نوع دوخت ریلی افقی و دوخت ریلی عمودی قابل تقسیم است. این دستگاه ها برخلاف دوخت های دستی و پدالی محدود به طول دهانه کیسه پلاستیکی نیستند. پهنای دوخت این مدل دستگاه ها 10 میلی متر است.

مشخصات فنی دستگاه دوخت ریلی افقی

–  دارای برق تک فاز

– سرعت 12 متر بر دقیقه

–  مجهز به تایمر

– قابلیت تنظیم درجه حرارت

–  قابلیت تنظیم سرعت دوخت

دستگاه دوخت ریلی افقی مناسب برای بسته بندی مواد گرانولی، لوازم التحریر، مواد پودری، و… در حداکثر اوزان دو کیلوگرم است. این مدل دستگاه ها می توانند با بدنه استیل و یا بدنه آهنی باشد که با توجه به درخواست مشتری و محصول مورد نظر برای بسته بندی ارائه می شود. این دستگاه ها قابلیت مجهز شدن به تاریخ زن را دارد که حین دوخت بر روی دوخت کیسه پلاستیکی تاریخ تولید و انقضا یا قیمت درج شود.

دستگاه دوخت ریلی افقی

مشخصات فنی دستگاه دوخت ریلی عمودی

–  دارای برق تک فاز

– سرعت 12 متر بر دقیقه

–  مجهز به تایمر

–  قابلیت تنظیم درجه حرارت

–  قابلیت تنظیم سرعت دوخت

– مجهز به کیت تنظیم ارتفاع

دستگاه دوخت ریلی عمودی مناسب برای بسته بندی محصولات آبدار مانند خیار شور یا زیتون، مواد پودری، و… در اوزان بالا است. این مدل دستگاه ها می توانند با بدنه استیل و یا بدنه آهنی باشد که با توجه به درخواست مشتری و محصول مورد نظر برای بسته بندی ارائه می شود. این دستگاه ها قابلیت مجهز شدن به تاریخ زن را دارد که حین دوخت بر روی دوخت کیسه پلاستیکی تاریخ تولید و انقضا یا قیمت درج شود.

این دستگاه ها به دلیل قابلیت تنظیم ارتفاع ریل بسیار مناسب برای بسته بندی محصولات سنگین و آبدار است که در حین حرکت ریل و دوخت زدن محصول کیسه کج نشده و سرازیر نشود.

* نکته1: دستگاه های دوخت پلاستیک در مدل های دستی، پدالی، ریلی قابلیت دوخت انواع کیسه های پلاستیکی از جنس PVC، PP، PE، فویل آلومینیوم را دارند.

* نکته2: کارکرد دستگاه های دوخت بسیار راحت بوده و در صورت خرابی المنت دستگاه می توان به راحتی المنت را جدا کرده و آن را تعویض کرد.

* نکته3: دستگاه های دوخت دستی، پدالی، ریلی نیازی به کمپرسور هوا نداشته و به راحتی راه اندازی می شوند.

دستگاه دوخت پلاستیک کیسه مواد( پنوماتیک)

دستگاه دوخت پلاستیک کیسه مواد( پنوماتیک) مناسب برای بسته بندی انواع بسته های سنگین و با ضخامت های گوناگون حتی پلی اتیلن است. و معمولا در کارخانه ها و کارگاه ها قابل استفاده هستند.

دستگاه دوخت کیسه مواد( پنوماتیک) با اتصال به کمپرسور هوا و ایجاد هوا در اهرم های آن، عمل دوخت را انجام می دهد. فشار دوخت به راحتی قابل تنظیم می باشد.

مشخصات فنی دستگاه دوخت پلاستیک کیسه مواد( پنوماتیک)

– جنس بدنه دستگاه الکترواستاتیک

–  دارای برق تک فاز

–  مجهز به پایه های چرخ دار

–   قابلیت دوخت کیسه های پلاستیکی عرض 60 یا 80 سانتی متر

–  مجهز به تایمر

–  دارای پهنای دوخت 10 میلی متر

–  حداکثر وزن قابل دوخت 50 کیلوگرم

قیمت دستگاه دوخت پلاستیک

قیمت دستگاه دوخت پلاستیک به دلیل تنوع بسیار زیاد آن ها با توجه به مدل های مختلف آن و عرض دوخت های متفاوت، یا مدل ایرانی و یا خارجی آن بسیار متنوع و از گستردگی بالایی برخوردار است. قیمت دستگاه دوخت پلاستیک از 400 هزار تومان شروع شده و به دلیل تنوع آن ها از ذکر همه آن ها در این مقاله معذوریم. برای کسب اطلاعات مربوط به قیمت های به روز و مدل های دستگاه ها با کارشناسان فروش شرکت آتلانتیس در ارتباط باشید.

باید توجه داشت که انتخاب یک دستگاه مناسب برای بسته بندی نیاز به دقت بالایی دارد. زیرا شکل بسته بندی و کیفیت آن رابطه ای مستقیم با فروش دارد.

 

شرکت ماشین آلات صنعتی و نیمه صنعتی آتلانتیس با هدف خدمت به هموطنان عزیز، تمامی دستگاه های دوخت پلاستیک را با بالاترین کیفیت و بهترین قطعات در انواع مدل ها و ظرفیت های مختلف، در هر جای ایران که باشند با ضمانت سلامت دستگاه و یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش شرکت سازنده در اختیار آن ها می گذارد. میتوانید همین حالا از لیست قیمت تمامی دستگاه های دوخت دیدن بفرمایید.

 

 

موارد استفاده از دستگاه دوخت

موارد استفاده از دستگاه دوخت در کسب و کارهای مختلف بسیار به چشم می خورد. دستگاه های دوخت برای دوخت سر پاکت های مختلف در بسته بندی های خانگی، کارگاه های بسته بندی مواد غذایی، در مواردی حتی در کارخانجات و در امتداد خطوط تولید و بسته بندی خصوصا بعد از دستگاه های کیسه پرکن مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مدل دستگاه دوخت

انواع مدل های دستگاه دوخت عبارتند از دوخت دستی، دوخت ریلی، دوخت پدالی، دوخت پنوماتیک.

هر یک از این موارد با توجه به جنس پاکت، وزن، حداکثر عرض دهانه پاکت، پهنای دوخت مورد نیاز و… کارایی دارند.

کوچیکترین و ارزانترین مدل دستگاه های دوخت، دستگاه دوخت دستی است که معمولا برای کسب وکارهای خانگی مانند بسته بندی حبوبات و خشکبار خانگی، بسته بندی سبزی و پیاز خانگی، بسته بندی ترشیجات، و در مغازه ها برای پرس درب پاکت های خرید مشتری مورد استفاده زیادی قرار می گیرند.

به دلیل قیمت پایین دستگاه های دوخت دستی و عملکرد بسیار راحت آن و همچنین عدم اشغال فضای زیاد، دوخت های دستی طرفداران زیادی دارند. دستگاه دوخت دستی با ابعاد مختلف طراحی و ساخته می شود.

مدل دیگر دستگاه های دوخت، دوخت های ریلی هستندکه خود در مدل های افقی و عمودی طراحی و ساخته می شوند. این مدل دوخت ها محدودیت برای عرض دهانه پاکت ندارند و به راحتی می توان پاکت های مختلف را با عرض های دهانه مختلف پرس کنند.

دستگاه دوخت ریلی در کارگاه های بسته بندی که تنوع پاکت آن ها بالا است مورد استفاده قرار می گیرد و نیازی به چندین دستگاه برای انجام کار نیست.

دوخت ریلی افقی برای اوزان پایین و حداکثر یک کیلوگرم و دوخت ریلی عمودی برای اوزان بالا تا 4 کیلوگرم کاربرد دارند.

 

مدل دیگری که از نظر قیمتی مناسب است، دستگاه دوخت پدالی است. معمولا از این دستگاه ها در کارگاه های بسته بندی که ظرفیت تولید بالاتری دارند و قصد استفاده مداوم از دستگاه را دارند استفاده می شود. عملکرد این دستگاه ها نیز بسیار راحت بوده و در عرض چند ثانیه پرس پاکت را انجام می دهد. دوخت این دستگاه قوی بوده و حتی برای محصولات آبدار استفاده می شوند زیرا هیچ نشتی به بیرون درز پیدا نمی کند.

برق مصرفی این دستگاه ها تک فاز بوده و به راحتی با برق خانگی و بدون  نیاز به کمپرسور باد یا برق صنعتی می توان در محیط های کوچک از آن ها استفاده کرد.

ابعاد دهانه دستگاه دوخت پدالی متناسب با نیاز مشتری ارئه می شود.

و اما دوخت کیسه مواد که برای پرس پاکت های حداکثر 50 کیلویی استفاده می شود. نیاز این دستگاه به کمپرسور باد این دستگاه دوخت را در زمره دستگاه های دوخت صنعتی قرار داده است.

خرید و فروش دستگاه دوخت

خرید و فروش دستگاه دوخت به راحتی و با امکان وجود تنوع بالای دستگاه های دوخت در انواع مدل های دستی، پدالی، ریلی، پنوماتیک با ابعاد مختلف و قیمت های متنوع و بروز با مراجعه به سایت ماشین آلات صنعتی و نیمه صنعتی آتلانتیس، در هر کجای کشور عزیزمان باشید امکان پذیر است.