(این محصول در حال حاضر در سایت موجود نیست و این مقاله صرفا جهت بالا بردن اطلاعات شما دوست عزیز میباشد)

انواع اسیاب در کارخانه جات صنایع غذایی برای ریز و خورد کردن مواد غذایی مختلف به کار می روند. تهیه موادی مانند پودر گردو، پودر بادام، آرد گندم و… با استفاده از این دستگاه ها به سهولت انجام شده و سبب افزایش سرعت عمل این واحدهای صنعتی خواهد شد. ساختار و شکل ظاهری انواع اسیاب با یکدیگر تفاوت های اساسی دارد و هر یک از آن ها از نظر ابعاد و ظرفیت نیز یکسان هستند. نحوه عملکرد هر یک از این دستگاه ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد و از این رو هر یک از آن ها برای آسیاب کردن مواد به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع اسیاب مخصوص تهیه ادویه جات

انواع اسیاب برای مقاصد مختلفی در واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و هر یک از آن ها نیازهای به خصوصی را در این صنایع مرتفع می سازند. برای استفاده از این دستگاه ها باید با نحوه عملکرد و کاربرد هر یک آشنایی داشته باشید. تهیه و آماده سازی پودر ادویه جات از دانه ها و مواد گیاهی خشک شده این محصولات انجام می شود. هر یک از این مواد در دستگاه آسیاب قرار گرفته و با روش های صنعتی و مدرنی آماده سازی می شوند. در این میان دستگاه های آسیاب ادویه ای چکشی و پروانه ای از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند.

هر یک از این دستگاه ها از فناوری های مدرن و پیشرفته ای برخوردار هستند. دستگاه های چکشی با فرایند چرخشی پودر و آسیاب کردن مواد را انجام می دهند. انواع اسیاب چرخشی و چکشی میزان پودر کردن ذرات را نیز تنظیم کرده و از این قابلیت مهم برخوردار می باشند. آسیاب های پروانه ای نیز از پره هایی تشکیل می شوند که داخل دستگاه می چرخند و مواد را پودر و ریز می کنند. در این میان دستگاه های آسیاب خانگی نیز قرار می گیرند که برای مقاصد کوچکتر و با هدف تامین نیازهای ادویه ای تعداد افراد کمتری مورد استفاده هستند.

انواع دستگاه اسیاب

دسته بندی انواع اسیاب بر اساس نوع محصول مورد استفاده در آن ها

انواع آسیاب ها از نظر نوع عملکرد نیز دسته بندی های گوناگونی دارند و هر یک از آن ها در صنایع مختلف به کار می روند. برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • انواع اسیاب های ضربه ای که به شما این امکان را می دهند که میزان ریز شدن و پودری شدن مواد را مشخص کرده و تنظیم نمایید. این دستگاه ها همان آسیاب های مخصوص به ادویه جات هستند که روند تولید این مواد غذایی را ساده تر می سازند.
  • آسیاب های جت یا آسیاب های طبقه بندی کننده هوا نیز در این میان دسته بندی می شوند که برای تبدیل ذرات مواد غذایی به تکه های کوچکتر مورد استفاده هستند.
  • دستگاه های ساچمه ای نیز در این میان دسته بندی می شوند که برای تبدیل مواد غذایی به ابعاد زیر میکرون مورد استفاده قرار می گیرند.
  • آسیاب های کلوئیدی نیز در این میان قرار دارند که برای آسیاب کردن مواد جامد موجود در یک ماده محلول به کار می روند و این فرایند را به سادگی انجام می دهند.

هر یک از دسته بندی های یاد شده در کارخانه جات مربوطه بسته به ظرفیت پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.